Śląsk.1999.2.6
2000-02-15 zm. Śląsk.2000.5.63 § 1
2000-04-25 zm. Śląsk.2000.14.178 § 1
2000-05-10 zm. Śląsk.2000.15.220 § 1
2001-09-19 zm. Śląsk.2001.65.1592 § 1
2003-01-29 zm. Śląsk.2003.2.72 § 1
2003-02-15 zm. Śląsk.2003.4.138 § 1
2004-02-28 zm. Śląsk.2004.9.351 § 1
2007-01-12 zm. Śląsk.2004.9.351 § 1
UCHWAŁA Nr 11/IV/98
Rady Powiatu Lublinieckiego
z dnia 21 grudnia 1998 r.
w sprawie uchwalenia Statutu Starostwa Powiatowego w Lublińcu.
(Katowice, dnia 21 stycznia 1999 r.)
Rada Powiatu Lublinieckiego działając na podstawie art. 12 pkt 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. Nr 91, poz. 578), w związku z art. 1 ust. 2 ustawy o wejściu w życie ustawy o samorządzie powiatowym, ustawy o samorządzie wojewódzkim oraz ustawy o administracji rządowej w województwie (Dz. U. Nr 98, poz. 631) z dnia 4 sierpnia 1998 r., na wniosek Zarządu Starostwa uchwala co następuje:
- 1.Uchwala się Statut Starostwa Powiatowego w Lublińcu w brzmieniu ustalonym w załączniku.
- 2.Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 1999 r.
ZAŁĄCZNIK
STATUT POWIATU LUBLINIECKIEGO
Rozdział 1
Postanowienia ogólne
- 1.Terytorium Powiatu obejmuje:
- miasto: Lubliniec
- miasto i gminę: Woźniki
- gminy: Boronów, Ciasna, Herby, Kochanowice, Koszęcin i Pawonków.
- 2.Siedzibą Powiatu jest miasto Lubliniec.
- 3.Powiat obejmuje obszar o powierzchni 823 km2.
Granice Powiatu określone są na mapie stanowiącej załącznik nr 1 do Statutu.
- 4.Herb i flaga Powiatu podlega ochronie prawnej. Ich używanie w celach komercyjnych, w tym handlowych i reklamowych, wymaga zgody Rady Powiatu.
- 5.Użyte w Statucie sformułowania oznaczają:
"Powiat" - Powiat Lubliniecki,
"Rada" - Radę Powiatu Lublinieckiego,
"Radny" - Radnego Rady Powiatu Lublinieckiego,
"Przewodniczący" - Przewodniczącego Rady Powiatu Lublinieckiego,
"Wiceprzewodniczący" - Wiceprzewodniczący Rady Powiatu Lublinieckiego,
"Komisja" - Komisja Rady Powiatu Lublinieckiego,
"Klub" - klub radnych Rady Powiatu Lublinieckiego,
"Zarząd" - Zarząd Powiatu Lublinieckiego, "Starosta" - Starostę Powiatowego,
"Wicestarosta" - Wicestarostę Powiatowego,
"Starostwo" - Starostwo Powiatowe w Lublińcu.
Rozdział 2
Rada Powiatu
- 6.(1) Rada składa się z 19 Radnych.
- 7.1. Rada obraduje na sesjach.
- Sesje zwołuje Przewodniczący, a w razie niemożności pełnienia przez niego funkcji, Wiceprzewodniczący, ustalając:
- projekt porządku obrad,
- miejsce, dzień i godzinę ich rozpoczęcia.
- Zawiadomienia o sesji wysyła się co najmniej na 7 dni przed terminem rozpoczęcia obrad. Zawiadomienie powinno zawierać dane, o których mowa w ust. 2, a także materiały na sesję, w szczególności projekty uchwał. Materiały na sesje, których przedmiotem jest uchwalenie budżetu Powiatu oraz rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu, doręcza się radnym co najmniej 14 dni przed rozpoczęciem sesji.
- 8.1. Rada rozpatruje na sesjach i rozstrzyga w drodze uchwał wszystkie sprawy należące do jej kompetencji.
- Rada, w formie uchwał, wyraża opinie i zajmuje stanowisko w sprawach związanych z realizacją kompetencji stanowiących i kontrolnych.
- 9.1. Przed sesją Przewodniczący, po zasięgnięciu opinii Starosty, ustala listę gości zaproszonych na sesję.
- W sesjach mogą uczestniczyć z głosem doradczym, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.
- Starosta może zobowiązać do udziału w sesji kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży oraz innych jednostek organizacyjnych Powiatu.
- Zarząd udziela pomocy w przygotowaniu i obsłudze sesji.
- 10.1. Sesje są jawne. O ich terminie, miejscu i przedmiocie Przewodniczący powiadamia społeczeństwo Powiatu.
- Na sali obrad podczas sesji może być obecna publiczność, zajmująca wyznaczone w tym celu miejsca.
- Rada może jednak - na wniosek Przewodniczącego lub 1/4 obecnych Radnych - wyłączyć jawność obrad ze względu na ważny interes społeczny lub rozpatrywanie spraw stanowiących tajemnicę państwową lub służbową. W takim przypadku podczas obrad nie mogą być obecne osoby zaproszone.
- (2) Działalność organów powiatu jest jawna. Ograniczenia jawności mogą wynikać tylko z ustaw. Jawność działania organów powiatu obejmuje w szczególności prawo obywateli do uzyskiwania informacji, wstępu na sesje rady powiatu i posiedzenia jej komisji, a także dostępu do dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych, w tym protokołów posiedzeń organów powiatu i komisji rady powiatu.
- (3) Zasady dostępu do dokumentów i sposób korzystania z nich:
1) każdy obywatel ma prawo wglądu do dokumentów wynikających z wykonywania przez powiat, zadań publicznych oraz korzystania z nich, z wyłączeniem dokumentów, których jawność jest ograniczona;
2) prawu wglądu podlegają:
- protokoły z sesji Rady Powiatu,
- protokoły z posiedzeń komisji Rady Powiatu,
- protokoły z posiedzeń Zarządu Powiatu;
3) udostępnienie dokumentów następuje na pisemny wniosek zainteresowanego;
4) dokumenty nie wymagające wyszukiwania, które mogą być udostępnione niezwłocznie, udostępnia się zainteresowanemu bez pisemnego wniosku;
5) nadzór nad udostępnianiem dokumentów sprawuje Przewodniczący Zarządu Powiatu;
6) udostępniający informuje zainteresowanego o sposobie i możliwości wglądu do dokumentów wyznaczając pracownika w obecności którego dokumenty mogą być przeglądane oraz wskazuje miejsce ich przeglądania;
7) rejestr wniosków o udostępnienie dokumentów prowadzi Sekretarz Powiatu.
Rejestr obejmuje: imię i nazwisko zainteresowanego, datę złożenia wniosku i przedmiot wniosku. Rejestr przyjmowanych wniosków jest jawny;
8) w przypadku gdy dokument wymaga wyszukiwania, udostępniający wyznacza termin udostępnienia dokumentu nie dłuższy niż 7 dni od dnia złożenia wniosku;
9) termin, o którym mowa w ust. 8 udostępniający może przedłużyć do 14 dni ze względu na stopień złożoności wniosku.
- 11.Porządek sesji powinien zostać wyczerpany na jednym posiedzeniu. Jednakże na wniosek Przewodniczącego lub 1/4 obecnych radnych Rada może postanowić o przerwaniu obrad i ich kontynuowaniu w innym terminie na kolejnym posiedzeniu tej samej sesji.
- 12.Sesje otwiera i obrady prowadzi Przewodniczący lub Wiceprzewodniczący.
- 13.1. Przed otwarciem sesji Przewodniczący stwierdza na podstawie listy obecności prawnomocność obrad.
- Rada rozpoczyna obrady w obecności co najmniej połowy ustawowego jej składu.
- W przypadku braku quorum Przewodniczący wyznacza nowy termin sesji.
- W przypadku gdy liczba radnych obecnych zmniejszy się poniżej połowy ustawowego składu - Rada kończy obrady.
- 14.1. Otwarcie sesji następuje poprzez wypowiedzenie formuły: "Otwieram sesję Rady Powiatu Lublinieckiego".
- Po otwarciu sesji Przewodniczący:
1) przedstawia projekt porządku obrad; z wnioskiem o uzupełnienie lub zmianę projektu porządku obrad może wystąpić radny, komisja, klub lub Zarząd,
2) poddaje pod głosowanie porządek obrad wraz z ewentualnymi wnioskami, o których mowa w pkt. 1.
- Rada może uchwalić w trakcie obrad uzupełnienie lub zmianę ustalonego porządku obrad, wyłącznie z ważnych powodów, na wniosek: Przewodniczącego, komisji, klubu lub Zarządu.
- Porządek obrad sesji winien obejmować w szczególności:
1) przyjęcie protokołu poprzedniej sesji,
2) sprawozdanie Starosty z działalności Zarządu między sesjami wykonania uchwał Rady,
3) rozpatrywanie projektów uchwał i podjęcie uchwał,
4) interpelacje i zapytania Radnych,
5) wnioski i oświadczenia Radnych.
- 15.1. Interpelacje składane na piśmie Radni kierują do Zarządu za pośrednictwem Przewodniczącego.
- Odpowiedź na interpelacje udzielana jest ustnie na sesji lub pisemnie w ciągu 21 dni od jej złożenia.
- 16.W sprawach dotyczących bieżących problemów Powiatu, a w szczególności w celu uzyskania informacji o określonym stanie faktycznym, Radni mogą składać do Starosty zapytania. § 15 ust. 2 stosuje się odpowiednio.
- 17.1. Przewodniczący przeprowadza obrady zgodnie z uchwalonym porządkiem obrad, otwierając i zamykając dyskusję nad każdym z punktów.
- Radny nie może zabierać głosu bez zezwolenia Przewodniczącego.
- Przewodniczący może zabierać głos w każdej chwili obrad.
- Przewodniczący może udzielać głosu osobom zaproszonym na sesję.
- 18.1. Przewodniczący czuwa nad sprawnym przebiegiem obrad, zarówno w odniesieniu do wystąpień Radnych, jak i innych osób uczestniczących w sesji.
- Jeżeli treść lub sposób wystąpienia albo zachowanie radnego zakłóca porządek obrad lub powagę sesji, Przewodniczący, po zwróceniu uwagi, może odebrać mu głos. Fakt ten odnotowuje się w protokole sesji.
- Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio do innych osób uczestniczących w sesji. W razie jednak, gdy nie odniesie to skutku, Przewodniczący może nakazać takim osobom opuszczenie sali obrad.
- 19.1. Przewodniczący udziela głosów w kolejności zgłoszeń.
- Przewodniczący udziela głosów poza kolejnością w sprawie wniosków o charakterze formalnym, w szczególności dotyczących:
1) sprawdzenia quorum,
2) zmiany lub uzupełnienia porządku obrad,
3) ograniczenia czasu wystąpień mówców,
4) zakończenia wystąpień,
5) zakończenia dyskusji i podjęcia uchwały,
6) zarządzenia przerwy,
7) odesłania projektu uchwały do komisji,
8) przeliczenia głosów,
9) przestrzegania porządku obrad.
- 20.1. Przewodniczący zamyka dyskusję po wyczerpaniu listy mówców. W razie potrzeby, Przewodniczący może zarządzić przerwę w celu umożliwienia właściwej komisji lub Zarządowi, zajęcia stanowiska wobec zgłoszonych wniosków albo przygotowania poprawek w rozpatrywanym projekcie uchwały lub innym dokumencie.
- Po zamknięciu dyskusji Przewodniczący rozpoczyna procedurę głosowania. Przed zarządzeniem głosowania można zabrać głos tylko w celu zgłoszenia i uzasadnienia wniosku formalnego o sposobie lub porządku głosowania.
- 21.1. Inicjatywa uchwałodawcza przysługuje:
1) co najmniej 8 Radnym,
2) Przewodniczącemu,
3) komisji,
4) klubowi,
5) Zarządowi.
- Projekty uchwał powinny być zaopiniowane przez właściwe komisje.
- Projekt uchwał zgłaszanych przez podmioty wymienione w ust. 1 pkt. 1-4 w miarę możliwości winny być zaopiniowane przez Zarząd.
- Przewodniczący przekazuje projekty uchwał właściwym komisjom i Zarządowi.
- 22.1. Projekt uchwały powinien zawierać:
1) tytuł uchwały,
2) jej podstawę prawną,
3) przedmiot regulacji,
4) termin jej wejścia w życie.
- 23.Uchwały Rady podpisuje Przewodniczący, a w przypadku jego nieobecności Wiceprzewodniczący.
- 24.1. Podjętym uchwałom nadaje się kolejne numery, podając cyframi rzymskimi numer sesji, cyframi arabskimi numer uchwały oraz rok jej podjęcia.
Uchwałę opatruje się datą posiedzenia, na którym została przyjęta.
- Uchwały ewidencjonuje się w rejestrze uchwał i przechowuje wraz z protokołami sesji. Rejestr uchwał prowadzi Starosta.
- 25.1. W głosowaniu jawnym Radni głosują przez podniesienie ręki.
- Głosowanie jawne przeprowadza i obliczenia głosów dokonuje Przewodniczący.
- Wyniki głosowania jawnego ogłasza Przewodniczący.
- Wyniki głosowania jawnego odnotowuje się w protokole sesji.
- 26.1. W głosowaniu tajnym Radni głosują na kartkach opatrzonych pieczęcią Rady.
- Głosowanie tajne przeprowadza komisja skrutacyjna wybrana przez Radę spośród Radnych. Komisja Skrutacyjna wybiera przewodniczącego komisji.
- Kart do głosowania nie może być więcej niż Radnych obecnych na sesji.
- Przewodniczący komisji skrutacyjnej ogłasza wyniki głosowania tajnego niezwłocznie po ich ustaleniu.
- Z głosowania tajnego komisja skrutacyjna sporządza protokół stanowiący załącznik do protokołu sesji.
- 27.1. Głosowanie zwykłą większością głosów oznacza, że przyjęty zostaje wniosek, który uzyskał największą ilość głosów. Głosów lub wstrzymujących się, nie dolicza się do żadnej z grup głosujących.
- Głosowanie bezwzględną większością głosów oznacza, że przyjęty zostaje wniosek, który uzyskał co najmniej o jeden głos więcej od sumy pozostałych ważnie oddanych głosów - to znaczy przeciwnych i wstrzymujących się. W razie parzystej liczby ważnie oddanych głosów, bezwzględną większość stanowi 50% ważnie oddanych głosów plus jeden ważnie oddany. W razie nieparzystej liczby ważnie oddanych głosów bezwzględną większość stanowi pierwsza liczba całkowita przewyższająca połowę ważnie oddanych głosów.
- 28.1. Z przebiegu sesji sporządza się protokół.
- Protokół powinien w szczególności zawierać:
1) określenie numeru, daty i miejsca odbywania sesji, godziny jej rozpoczęcia i zakończenia,
2) imiona i nazwisko Przewodniczącego i osoby sporządzającej protokół,
3) stwierdzenie prawomocności obrad,
4) odnotowanie przyjęcia protokołu z poprzedniej sesji,
5) uchwalony porządek obrad,
6) przebieg obrad, m.in.: treść lub streszczenie wystąpień, teksty zgłoszonych i uchwalonych wniosków, odnotowanie zgłoszenia pisemnych wystąpień,
7) przebieg głosowania i jego wyniki,
8) podpis Przewodniczącego i osoby sporządzającej protokół.
- Do protokołu dołącza się: listę obecności radnych, listę zaproszonych gości, teksty uchwał przyjętych przez Radę, protokoły głosowań tajnych, zgłoszone na piśmie wnioski nie wygłaszane przez Radnych, usprawiedliwienia osób nieobecnych, oświadczenia i inne dokumenty ułożone do Przewodniczącego.
- Protokół wykłada się do publicznego wglądu na 3 dni przed terminem kolejnej sesji.
- Protokół z poprzedniej sesji jest przyjmowany na następnej sesji. Poprawki i uzupełnienia do protokołu powinny być wnoszone przez Radnych nie później niż do rozpoczęcia sesji, na której następuje przyjęcie protokołu.
- 29.Obsługę Rady i jej komisji zapewnia wyodrębniona komórka organizacyjna wchodząca w skład Starostwa.
- 30.1. Pracą Komisji Rewizyjnej kieruje jej Przewodniczący.
- (4) Rada wybiera do 5 członków Komisji Rewizyjnej, w tym Przewodniczącego.
- Komisja Rewizyjna działa na podstawie rocznego planu kontroli zatwierdzonego przez Radę.
- Za zgodą lub na zlecenie Rady Komisja Rewizyjna może przeprowadzić kontrolę w zakresie szerszym niż określony w ust. 3.
- (5) W skład Komisji Rewizyjnej wchodzą radni, w tym przedstwiciele wszystkich klubów, z wyjątkiem radnych pełniących funkcje Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego Rady oraz radnych będących członkami Zarządu.
- 31.1. Komisja Rewizyjna rozpatruje i rozstrzyga sprawy na posiedzeniach zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy jej składu. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego.
- Z posiedzeń Komisji sporządzany jest protokół, który podlega przyjęciu na następnym posiedzeniu.
- Komisja Rewizyjna może zapraszać na swoje posiedzenia kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych za zgodą Starosty, a także inne osoby.
- Za zgodą Rady, Komisja Rewizyjna może powoływać rzeczoznawców, ekspertów i biegłych.
- 32.1. Komisja Rewizyjna - biorąc pod uwagę kryteria legalności, celowości, rzetelności i gospodarności - kontroluje działalność Zarządu i powiatowych jednostek organizacyjnych.
- W celu przeprowadzenia czynności kontrolnych Przewodniczący Komisji wyznacza zespół kontrolny, udzielając jego członkom pisemnego upoważnienia do przeprowadzenia kontroli i określając w nim jej zakres.
- Przewodniczący Komisji Rewizyjnej, co najmniej na 3 dni przed przeprowadzeniem kontroli, zawiadamia na piśmie kierownika kontrolowanej jednostki organizacyjnej o zakresie i terminie kontroli.
- Członkowie zespołu kontrolnego, przed przystąpieniem do czynności kontrolnych, są obowiązani okazać kierownikowi kontrolowanej jednostki upoważnienie, o którym mowa w ust. 2.
- 33.1. Członek Komisji Rewizyjnej podlega wyłączeniu z udziału w kontroli, jeżeli przedmiot kontroli może dotyczyć praw i obowiązków jego albo jego małżonka, krewnych lub powinowatych.
- Członek Komisji może również być wyłączony z udziału w kontroli, jeżeli zachodzą okoliczności mogące wywołać wątpliwości co do jego bezstronności.
- O wyłączeniu członka Komisji z udziału w kontroli rozstrzyga Komisja Rewizyjna.
- 34.1. Kierownicy kontrolowanych jednostek organizacyjnych są obowiązani do zapewnienia warunków przeprowadzenia kontroli, w szczególności udostępnienia potrzebnych dokumentów oraz udzielania informacji i wyjaśnień.
- Zespół kontrolny wykonuje czynności kontrolne w dniach i godzinach pracy kontrolowanej jednostki.
- Wykonywanie czynności kontrolnych nie może naruszać porządku pracy obowiązującego w kontrolowanej jednostce.
- 35.1. Zespół kontrolny, w terminie 7 dni od zakończenia kontroli, sporządza protokół kontroli, który podpisują członkowie zespołu oraz kierownik kontrolowanej jednostki, który może wnieść zastrzeżenia do protokołu. Zespół niezwłocznie przedstawia podpisany protokół Komisji Rewizyjnej.
- Komisja Rewizyjna, na podstawie protokołu kontroli, sporządza i kieruje do kierownika kontrolowanej jednostki oraz do Zarządu, wystąpienie pokontrolne zawierające wnioski i zalecenia usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości w określonym terminie.
- Kierownik kontrolowanej jednostki, do której zostało skierowane wystąpienie pokontrolne, jest obowiązany zawiadomić Komisję Rewizyjną o sposobie realizacji wniosków i zaleceń w wyznaczonym terminie, z zastrzeżeniem ust. 4.
- Kierownik kontrolowanej jednostki, w terminie 7 dni od otrzymania wystąpienia pokontrolnego, może odwołać się do Rady.
- Komisja Rewizyjna przedstawia Radzie sprawozdanie z wyników kontroli zleconych przez Radę, wyników kontroli wykonania budżetu Powiatu oraz z realizacji rocznego planu kontroli.
- Sprawozdania z wyników kontroli zleconych przez Radę przedstawia się niezwłocznie po zakończeniu kontroli, a z realizacji planu kontroli raz na rok.
- 36.Członkowie Komisji Rewizyjnej są obowiązani przestrzegać przepisów dotyczących ochrony tajemnicy państwowej i służbowej oraz przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, sanitarnych obowiązujących w kontrolowanej jednostce.
- 37.1. Do zadań komisji stałych należy w szczególności:
1) przygotowywanie i opiniowanie projektów uchwał Rady,
2) występowanie z inicjatywą uchwałodawczą,
3) sprawowanie kontroli nad wykonywaniem uchwał Rady,
4) opiniowanie i rozpatrywanie spraw przekazanych komisji przez Radę, Zarząd lub inne komisje.
- Komisje stałe działają zgodnie z planem pracy zatwierdzonym przez Radę.
- Komisje są obowiązane przedstawić Radzie sprawozdania ze swojej działalności co najmniej raz w roku, a także w każdym czasie - na żądanie Rady.
- 38.(6) 1. W skład komisji stałych wchodzi do 5 członków, w tym Przewodniczący Komisji.
- W posiedzeniach komisji - obok członków - mogą także uczestniczyć bez prawa głosu Radni nie będący członkami komisji oraz członkowie Zarządu.
- Przewodniczący komisji może zaprosić na jej posiedzenie inne osoby, gdy ich obecność jest uzasadniona.
- 39.1. Przewodniczący komisji kieruje jej pracą, a w szczególności:
1) ustala terminy i porządek posiedzeń,
2) zapewnia przygotowanie i dostarczanie członkom komisji niezbędnych materiałów,
3) zwołuje posiedzenia komisji,
4) kieruje jej obradami.
- 30 ust. 2 stosuje się odpowiednio.
- Przewodniczący komisji obowiązany jest zwołać posiedzenie komisji na wniosek co najmniej 1/3 jej członków lub Przewodniczącego.
- W razie nieobecności przewodniczącego komisji jego obowiązki wykonuje jeden z jej członków.
- § 31 ust. 1-3 stosuje się odpowiednio.
- 40.Do komisji doraźnych stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące komisji stałych, z uwzględnieniem ust. 1.
- 41.1. Zamiar utworzenia klubu radnych może zgłosić na piśmie Przewodniczącemu grupa co najmniej trzech radnych.
- W zgłoszeniu wymienione osoby podają swe imiona i nazwiska, nazwę klubu, osobę przewodniczącego, a w razie wątpliwości wykazują odmienność zgłoszonego klubu w stosunku do klubów uprzednio zgłoszonych.
- Przewodniczący wpisuje zgłaszany klub do "Rejestru Klubów Radnych Rady Powiatu Lublinieckiego".
- Zasady uczestnictwa Radnych w klubach regulują ich regulaminy, przedkładane Przewodniczącemu.
- Klubom służą uprawnienia przewidziane niniejszym statutem.
- Zmniejszenie stanu osobowego klubu poniżej trzech radnych powoduje wykreślenie klubu z Rejestru, o którym mowa w ust. 3.
- Działalność klubów radnych nie może być finansowana z budżetu Powiatu.
Rozdział 3
Zarząd Powiatu
- 42.Starosta, organizując pracę Zarządu, w szczególności:
1) przygotowuje projekty porządku obrad Zarządu,
2) określa czas i miejsce posiedzeń Zarządu,
3) przygotowuje materiały do projektowanego porządku obrad,
4) zapewnia obsługę posiedzeń Zarządu.
- 43.(7) 1. W skład Zarządu Powiatu Lublinieckiego wchodzi Starosta i 4 członków Zarządu, w tym Wicestarosta.
- Członkowie Zarządu są obowiązani brać czynny udział w jego pracach.
- Zarząd obraduje i podejmuje rozstrzygnięcia na posiedzeniach zwoływanych w miarę potrzeby, jednak nie rzadziej niż raz w miesiącu.
- W razie potrzeby, Starosta może zwołać Zarząd w każdym terminie, a także rozszerzyć porządek obrad.
- (8) Starosta jest obowiązany zwołać posiedzenie Zarządu na pisemny wniosek co najmniej dwóch członków Zarządu, w terminie 14 dni od złożenia wniosku.
- (9) (skreślony).
- 44.1. Posiedzenia Zarządu zwołuje oraz im przewodniczy Starosta lub Wicestarosta.
- W posiedzeniach Zarządu uczestniczą członkowie Zarządu - z głosem stanowiącym, a Sekretarz i Skarbnik Powiatu - z głosem doradczym.
- Do udziału w posiedzeniach Zarządu Starosta może zobowiązać pracowników Starostwa Powiatowego, kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży oraz jednostek organizacyjnych Powiatu, właściwych ze względu na przedmiot obrad.
- Do udziału w posiedzeniach Zarządu mogą zostać zaproszone inne osoby, w szczególności Radni.
- 45.1. Zarząd rozstrzyga w formie uchwał wszystkie sprawy należące do jego kompetencji wynikające z ustaw oraz przepisów wykonawczych do ustaw i w granicach upoważnień ustawowych.
- Oprócz uchwał zawierających rozstrzygnięcia, Zarząd może podejmować inne uchwały, w szczególności zawierające opinie i stanowiska Zarządu.
- Uchwały Zarządu podpisują członkowie Zarządu obecni na posiedzeniu.
- Uchwały Zarządu będące decyzjami w sprawach z zakresu administracji publicznej podpisuje Starosta. W decyzjach wymienia się imiona i nazwiska członków Zarządu, którzy brali udział w podjęciu decyzji.
- 46.Zarząd rozstrzyga o sposobie wykonania uchwał Rady, chyba że Rada określi zasady wykonania swojej uchwały.
- 47.1. Z posiedzenia Zarządu sporządza się protokół.
- W protokole podaje się imiona i nazwiska członków Zarządu uczestniczących w posiedzeniu, a w przypadku, gdy w posiedzeniu Zarządu uczestniczyły również inne osoby, w protokole podaje się ich imiona i nazwiska oraz wskazuje w jakim charakterze te osoby uczestniczyły w posiedzeniu.
- Protokół z posiedzenia Zarządu powinien odzwierciedlać przebieg posiedzenia, a zwłaszcza przebieg dyskusji nad rozstrzygnięciami podejmowanymi przez Zarząd.
- Protokół z posiedzenia Zarządu podpisują wszyscy członkowie Zarządu uczestniczący w posiedzeniu.
- Członkowie Zarządu oraz inni uczestnicy posiedzenia mogą zgłosić do protokołu wniosek o jego sprostowanie i uzupełnienie.
- Zarząd przyjmuje protokół z posiedzenia na posiedzeniu następnym. W razie zgłoszenia wniosków, o których mowa w ust. 5, o ich uwzględnieniu rozstrzyga Zarząd.
- Zarząd udostępnia protokoły ze swoich posiedzeń, do publicznego wglądu, o ile nie narusza to przepisów o ochronie tajemnicy państwowej lub służbowej albo ochronie danych osobowych.
- Organy kontrolujące działalność Zarządu mają prawo wglądu do protokołów posiedzeń i uchwał Zarządu.
Rozdział 4
Pracownicy Samorządowi
Rozdział 5
Zmiany statutu
- 49.Zmiany statutu dokonywane są przez Radę w trybie właściwym dla jego uchwalenia.
Przypisy:
1) § 6 zmieniony przez § 1 pkt 1 uchwały nr 7/II/2002 z dnia 10 grudnia 2002 r. (Śląsk.2003.2.72) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 29 stycznia 2003 r.
2) § 10 ust. 4 dodany przez § 1 pkt 1 uchwały nr XXIX/237/2001 z dnia 27 sierpnia 2001 r. (Śląsk.2001.65.1592) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 19 września 2001 r.
3) § 10 ust. 5 dodany przez § 1 pkt 2 uchwały nr XXIX/237/2001 z dnia 27 sierpnia 2001 r. (Śląsk.2001.65.1592) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 19 września 2001 r.
4) § 30 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 2 uchwały nr 7/II/2002 z dnia 10 grudnia 2002 r. (Śląsk.2003.2.72) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 29 stycznia 2003 r.
5) § 30 ust. 5 dodany przez § 1 pkt 3 uchwały nr XXIX/237/2001 z dnia 27 sierpnia 2001 r. (Śląsk.2001.65.1592) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 19 września 2001 r.
6) § 38 zmieniony przez § 1 pkt 3-5 uchwały nr 7/II/2002 z dnia 10 grudnia 2002 r. (Śląsk.2003.2.72) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 29 stycznia 2003 r.
7) § 43 zmieniony przez § 1 uchwały nr 24/III/2002 z dnia 30 grudnia 2002 r. (Śląsk.2003.4.138) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 15 lutego 2003 r.
8) § 43 ust. 5:
- skreślony przez § 1 uchwały nr 129/XIII/2003 z dnia 29 grudnia 2003 r. (Śląsk.2004.9.351) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 28 lutego 2004 r.
- dodany przez uchwałę nr 129/XIII/2003 z dnia 29 grudnia 2003 r. (Śląsk.2004.9.351) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 12 stycznia 2007 r.
9) § 43 ust. 6 skreślony przez § 1 uchwały nr 129/XIII/2003 z dnia 29 grudnia 2003 r. (Śląsk.2004.9.351) zmieniającej nin. uchwałę z dniem 12 stycznia 2007 r.
10) § 48 skreślony przez § 1 uchwały nr 117/XV/2000 z dnia 27 marca 2000 r. (Śląsk.2000.15.220) zmianiającej nin. uchwałę z dniem 10 maja 2000 r.