ZAREZERWUJ

WIZYTĘ

W WYDZIALE

KOMUNIKACJI

zamknij
Godziny pracy
Poniedziałek - Piątek 7:30 - 15:30
(za wyjątkiem WK oraz WGK - sprawdź szczegóły)
Chcesz zadzwonić do wydziału?
Kliknij tutaj i wybierz wydział
„Nie daj się oszukać - Sprawdź paragon” - kolejna odsłona akcji paragonowej

14 lipca 20154 min.3802

„Nie daj się oszukać - Sprawdź paragon” - kolejna odsłona akcji paragonowej

Akcja „Nie daj się oszukać - Sprawdź paragon" to kolejna odsłona kampanii paragonowej resortu finansów. Od 2002 roku realizujemy działania pod hasłem „Weź paragon". Ich celem jest uświadomienie konsumentom znaczenia paragonu.

Biuro Rzecznika Praw Kursanta

14 kwietnia 20151 min.2726

Biuro Rzecznika Praw Kursanta

Fundacja SOS Odpowiedzialne Szkoły Jazdy informuje, iż powołała do działania i uruchomiła biuro Rzecznika Praw Kursanta. Celem działania jest udzielenie informacji o prawach konsumentów związanych z bardzo specyficzną i skomplikowana dziedzina usług jakimi są kursy dla kandydatów na kierowców.

Zagubienie dokumentów - co zrobić?

5 grudnia 20142 min.2439

Zagubienie dokumentów - co zrobić?

W przypadku zagubienia dokumentów warto jak najszybciej zastrzec je w Centralnej Bazie Danych Systemu Dokumenty Zastrzeżone. Kolejnym krokiem jest zawiadomienie o zagubieniu dokumentów urzędów, które te dokumenty wydały.

Wystarczy powiadomić oddział banku, w którym posiadamy rachunek, a gdy nie mamy konta - powiadomić oddział banku, który przyjmuje zastrzeżenia nie tylko od swoich klientów. Tak postępujemy zarówno w przypadku zgubienia, jak kradzieży dokumentów. Chodzi o to, by dokumenty nie zostały wykorzystane np. do wyłudzeń. Powiadomienie polega na złożeniu w banku wniosku o zastrzeżenie dokumentu - dyspozycja jest potrzebna aby bank wpisał zastrzeżenie do Centralnej Bazy Danych Systemu DZ. Pisemne potwierdzenie przyjęcia dyspozycji może być wydawane na życzenie klienta.

Nowa ustawa o prawach konsumenta

3 listopada 20141 min.1712

Nowa ustawa o prawach konsumenta

Uokik informuje, iż 25 grudnia 2014 roku wejdzie w życie ustawa o prawach konsumenta, która ujednolici prawa kupujących i obowiązki sprzedających z tymi, które istnieją w całej Unii Europejskiej.

Już dziś Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów pragnie pomóc przedsiębiorcom i konsumentom przygotować się na nadchodzące zmiany.

Wszystkie najważniejsze informacje znajdą Państwo na specjalnie przygotowanej stronie www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl, która stanowi kompendium wiedzy na temat praw i obowiązków przedsiębiorców oraz konsumentów.

Załączniki: przepisy konsumenckie dla przedsiębiorców

Poradnik UKE - Zasięg usług telekomunikacyjnych a rozwiązanie umowy

15 sierpnia 20141 min.2001

Poradnik UKE - Zasięg usług telekomunikacyjnych a rozwiązanie umowy

Eksperci Centrum Informacji Konsumenckiej UKE przygotowali poradnik o podstawowych różnicach dotyczących lokalizacji, zasięgu usług telekomunikacyjnych oraz o sposobach sprawdzenia zasięgu usług mobilnych.

Z jego pełną wersją (wraz z plikami audio), można zapoznać się pod tym linkiem:

UOKiK - kampania e-zakupy

22 stycznia 20141 min.1580

UOKiK - kampania e-zakupy

UOKiK - za pomocą portalu www.ezakupy.uokik.gov.pl chce przybliżyć uczestnikom handlu internetowego prawa i obowiązki związane z zakupami w sieci.

Strona internetowa www.ezakupy.uokik.gov.pl stanowi odpowiedź na pojawiające się coraz częściej problemy z zawieraniem tego rodzaju transakcji. Znajduje się na niej obszerny zbiór najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi, wzory przydatnych pism, najważniejsze akty prawne oraz przykłady klauzul niedozwolonych. Ponadto konsumenci mogą skorzystać z wyszukiwarki instytucji udzielających pomocy prawnej konsumentom oraz zapoznać się z publikowanymi przez Urząd raportami i publikacjami poświęconymi tej tematyce.

Jak złożyć reklamację usługi telekomunikacyjnej?

14 listopada 20133 min.1330

Jak złożyć reklamację usługi telekomunikacyjnej?

Prezentujemy najnowszy film edukacyjny przygotowany przez Centrum Informacji Konsumenckiej UKE. Przybliżamy w nim m.in. zasady zgłaszania reklamacji oraz uprawnienia konsumentów usług telekomunikacyjnych.

W przypadku wystąpienia problemów z realizacją połączeń telefonicznych, transmisją danych lub dostępem do Internetu:
1. Skontaktuj się z operatorem świadczącym daną usługę i przedstaw mu problem.

W większości przypadków problem udaję się rozwiązać na tym etapie.

2. Jeśli problem nie zostanie rozwiązany zgłoś reklamację u operatora.

UKE ostrzega - Jak rozpoznać kosztownego SMS-a

21 października 20133 min.1265

UKE ostrzega - Jak rozpoznać kosztownego SMS-a

Każdy z nas nie raz bywa zachęcany, aby za pomocą SMS-a oddać głos w konkursie lub spróbować szczęścia w loterii SMS-owej. Przed decyzją o udziale warto wiedzieć jak dużo może nas kosztować wysłanie tego rodzaju wiadomości tekstowej.
Oddając głos w konkursie lub biorąc udział w loterii wysyłamy SMS-a na numer specjalny, jest to SMS o podwyższonej opłacie - tzw. SMS Premium Rate.
W przypadku tego typu SMS-ów, usługodawcą jest najczęściej firma organizująca konkurs, lub świadcząca daną usługę w Internecie, a operator jedynie realizuje inicjowane przez użytkownika połączenie. Niestety nie każdy usługodawca informuje o kosztach SMS-ów.

Jak chronić się przed wysokim rachunkiem?
Aby uchronić się przed wysokimi rachunkami warto poznać prosty sposób na sprawdzenie wysokości opłaty za wysłanie wiadomości tekstowej. W tym celu wystarczy umiejętność poprawnego odczytania danych zawartych w numerze SMS, na który zamierzamy wysłać wiadomość.

Akcja 'WEŹ PARAGON'

9 lipca 20131 min.1115

Akcja "WEŹ PARAGON"

Naczelnik Urzędu Skarbowego w Lublińcu informuje mieszkańców Powiatu, że - podobnie jak w całym kraju - na naszym terenie w okresie wakacji letnich prowadzona jest akcja "WEŹ PARAGON". Podstawowym założeniem akcji jest kontrola wywiązywania się przedsiębiorców z obowiązków ewidencjonowania sprzedaży na kasach rejestrujących i wydawania paragonów, mająca na celu wsparcie przedsiębiorców, prowadzących rzetelnie legalną działalność gospodarczą, którzy borykają się z problemem szarej strefy. Jednocześnie, w związku z prowadzoną akcją "Weź paragon" w siedzibie tut. Organu tj. w Lublińcu przy ulicy Paderewskiego 7b (sala konferencyjna) odbędzie się spotkanie informacyjno-edukacyjne, na które serdecznie zapraszamy. Termin spotkania: 16 lipca 2013 roku (wtorek) godzina 12:00.

Nie daj się nabrać. Sprawdź, zanim podpiszesz

30 listopada 20123 min.1078

Nie daj się nabrać. Sprawdź, zanim podpiszesz

W poniedziałek, 26 listopada startuje kampania społeczna "Nie daj się nabrać. Sprawdź, zanim podpiszesz". Celem akcji jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na ryzyka związane z zawieraniem umów finansowych, w tym przede wszystkim z zaciąganiem wysoko oprocentowanych krótkoterminowych pożyczek, tzw. "chwilówek", oraz z korzystaniem z usług finansowych, które nie podlegają szczególnemu nadzorowi państwa.

PRZYDATNE INFORMACJE

Zatrzymaj się na chwilę i zobacz co może Ci się przydać

Internetowa rezerwacja kolejki w Wydziale  Komunikacji, Drogownictwa i Transportu

Internetowa rezerwacja kolejki w Wydziale Komunikacji, Drogownictwa i Transportu

Nie czekaj zapisz się już dziś!

Sprawdź szczegóły

Solidarni z Ukrainą

Solidarni z Ukrainą

Znajdziesz tutaj przydatne informacje dla uchodźców.

Sprawdź szczegóły

System e-Zamówienia Publiczne Powiatu Lublinieckiego

System e-Zamówienia Publiczne Powiatu Lublinieckiego

Sprawdź szczegóły

Nieodpłatna pomoc prawna

Nieodpłatna pomoc prawna

Znajdziesz tutaj wiele poradników oraz zasięgniesz pomocy prawnej i nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w punktach pomocy.

Sprawdź szczegóły

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Potrzebujesz porady w sprawie ochrony praw konsumentów skorzystaj z usług Powiatowego Rzecznika Konsumentów

Sprawdź szczegóły

Zgubiłeś ważna rzecz?

Zgubiłeś ważna rzecz?

Zwróć się do Wydziału Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego gdzie sprawdzisz ogłoszenia o rzeczach znalezionych.

Sprawdź szczegóły

Aktualne rozkłady jazdy busów w Powiecie Lublinieckim

Aktualne rozkłady jazdy busów w Powiecie Lublinieckim

Skorzystaj ze strony z rozkładami przygotowanej dla mieszkańców:

Przejdź do rozkładu busów

Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego

Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego

Sprawdź aktualne ostrzeżenia i raporty w Powiecie Lublinieckim.

Sprawdź szczegóły

Transmisje z sesji Rady Powiatu

Transmisje z sesji Rady Powiatu

Znajdziesz tutaj aktualne i archiwalne nagrania

Sprawdź szczegóły

Zastanawiasz się gdzie bezpiecznie urodzić swoje dziecko?

Zastanawiasz się gdzie bezpiecznie urodzić swoje dziecko?

Skorzystaj z usług naszego Szpitala Powiatowego.

Sprawdź szczegóły

Potrzebujesz podpisać dokument elektronicznie?

Potrzebujesz podpisać dokument elektronicznie?

Skorzystaj z darmowego podpisu zaufanego i przejdź do e-puap:

Przejdź do epuap

Nasze powiatowe Orliki - przydatne informacje

Nasze powiatowe Orliki - przydatne informacje

Sprawdź harmonogramy:

Sprawdź szczegóły

Narady koordynacyjne

Narady koordynacyjne

Wydział Geodezji i Kartografii zaprasza projektantów do składania wniosków na naradę koordynacyjną w formie elektronicznej:

Sprawdź szczegóły

KONTAKT, WYDZIAŁY, BIURA

Znajdź szybko interesujący nr telefonu

Skontaktuj się z nami

Wyznacz trasę
do Starostwa
Skorzystaj z nowych miejsc parkingowych:
piętrowy Park and Ride przy dworcu