Starostwo Powiatowe w Lublińcu
Zamek Lubliniec
Zespół Pałacowo-Parkowy w Koszęcinie - Siedziba Zespołu "Śląsk"
Pałac Ludwika Karola von Ballestrema w Kochcicach
Facebook Powiat Lubliniecki
Kontrast:
wersja podstawowawersja-kontrastowa
Strona głównaKontaktMapa strony

Europejski Dzień Seniora - UOKiK przypomina o prawach konsumentów

Trudne do zrozumienia umowy, mała czcionka, nagabywanie przez akwizytora, oferowanie seniorom usług, z których nigdy nie będą korzystać - to główne problemy, z którymi zgłaszają się do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów osoby starsze. Dzień 20.10.2016 roku to Europejski Dzień Seniora. UOKiK przypomina o prawach konsumentów III wieku.

czytaj dalej
Opublikował/a:
Mirosław Kowalik
Dodano: Wtorek
25 października 2016

Zastrzeganie dokumentów tożsamości oraz kart płatniczych

Kradzież albo zgubienie dowodu osobistego, prawa jazdy, paszportu czy innego dokumentu tożsamości to bardzo poważny problem, mogący doprowadzić do szeregu trudnych do wyjaśnienia sytuacji z wykorzystaniem naszych danych do celów przestępczych. Aby dowiedzieć jak można się przed tym ochronić zachęcamy do zapoznania się z zawartymi na tej stronie informacjami.

czytaj dalej
Opublikował/a:
Mirosław Włodarczyk
Dodano: Środa
18 listopada 2015

TAURON nie pobiera opłat za wymianę licznika

Na terenie województwa śląskiego pojawili się oszuści podszywający się pod pracowników spółki TAURON Dystrybucja, którzy próbują wyłudzić opłaty za naprawy i wymiany legalizacyjne liczników energii elektrycznej. Firma ostrzega przed nieuczciwymi osobami. Wymiany liczników, serwis oraz legalizacje są bezpłatne i nie powodują zmian w warunkach aktualnej umowy o dostawę energii.

czytaj dalej
Opublikował/a:
Mirosław Włodarczyk
Dodano: Wtorek
10 listopada 2015

Instytut Allerhanda pomaga osobom nadmiernie zadłużonym - portal www.szansadwazero.pl

Choć możliwość ogłoszenia upadłości konsumenckiej istnieje w Polsce od w 2009 r., to jednak przypadki ogłoszenia upadłości konsumenckich były - wskutek niezwykle restrykcyjnych przesłanek - marginalne. Przepisy diametralnie zmieniły się w styczniu 2015 r., pozwalając na częstsze stosowanie upadłości konsumenckiej w praktyce – co jednak umknęło powszechnej uwadze. A szkoda, bo rezultatem zastosowania przepisów może być nawet zupełne zwolnienie zadłużonego z długów, które nie mogą być spłacone (tzw. oddłużenie), w pewnych sytuacjach nawet bez jakichkolwiek rozliczeń!

czytaj dalej
Opublikował/a:
Mirosław Włodarczyk
Dodano: Piątek
14 sierpnia 2015

„Nie daj się oszukać - Sprawdź paragon” - kolejna odsłona akcji paragonowej

Akcja „Nie daj się oszukać - Sprawdź paragon" to kolejna odsłona kampanii paragonowej resortu finansów. Od 2002 roku realizujemy działania pod hasłem „Weź paragon". Ich celem jest uświadomienie konsumentom znaczenia paragonu.

czytaj dalej
Opublikował/a:
Mirosław Włodarczyk
Dodano: Wtorek
14 lipca 2015

Biuro Rzecznika Praw Kursanta

Fundacja SOS Odpowiedzialne Szkoły Jazdy informuje, iż powołała do działania i uruchomiła biuro Rzecznika Praw Kursanta. Celem działania jest udzielenie informacji o prawach konsumentów związanych z bardzo specyficzną i skomplikowana dziedzina usług jakimi są kursy dla kandydatów na kierowców.

czytaj dalej
Opublikował/a:
Mirosław Włodarczyk
Dodano: Wtorek
14 kwietnia 2015

Zagubienie dokumentów - co zrobić?

W przypadku zagubienia dokumentów warto jak najszybciej zastrzec je w Centralnej Bazie Danych Systemu Dokumenty Zastrzeżone. Kolejnym krokiem jest zawiadomienie o zagubieniu dokumentów urzędów, które te dokumenty wydały.

Wystarczy powiadomić oddział banku, w którym posiadamy rachunek, a gdy nie mamy konta - powiadomić oddział banku, który przyjmuje zastrzeżenia nie tylko od swoich klientów. Tak postępujemy zarówno w przypadku zgubienia, jak kradzieży dokumentów. Chodzi o to, by dokumenty nie zostały wykorzystane np. do wyłudzeń. Powiadomienie polega na złożeniu w banku wniosku o zastrzeżenie dokumentu - dyspozycja jest potrzebna aby bank wpisał zastrzeżenie do Centralnej Bazy Danych Systemu DZ. Pisemne potwierdzenie przyjęcia dyspozycji może być wydawane na życzenie klienta.

czytaj dalej
Opublikował/a:
Mirosław Włodarczyk
Dodano: Piątek
5 grudnia 2014

Nowa ustawa o prawach konsumenta

Uokik informuje, iż 25 grudnia 2014 roku wejdzie w życie ustawa o prawach konsumenta, która ujednolici prawa kupujących i obowiązki sprzedających z tymi, które istnieją w całej Unii Europejskiej.

Już dziś Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów pragnie pomóc przedsiębiorcom i konsumentom przygotować się na nadchodzące zmiany.

Wszystkie najważniejsze informacje znajdą Państwo na specjalnie przygotowanej stronie www.prawakonsumenta.uokik.gov.pl, która stanowi kompendium wiedzy na temat praw i obowiązków przedsiębiorców oraz konsumentów.

Załączniki: przepisy konsumenckie dla przedsiębiorców

czytaj dalej
Opublikował/a:
Mirosław Włodarczyk
Dodano: Poniedziałek
3 listopada 2014

Poradnik UKE - Zasięg usług telekomunikacyjnych a rozwiązanie umowy

Eksperci Centrum Informacji Konsumenckiej UKE przygotowali poradnik o podstawowych różnicach dotyczących lokalizacji, zasięgu usług telekomunikacyjnych oraz o sposobach sprawdzenia zasięgu usług mobilnych.

Z jego pełną wersją (wraz z plikami audio), można zapoznać się pod tym linkiem:

czytaj dalej
Opublikował/a:
Tomasz Barczyk
Dodano: Piątek
15 sierpnia 2014

UOKiK - kampania e-zakupy

UOKiK - za pomocą portalu www.ezakupy.uokik.gov.pl chce przybliżyć uczestnikom handlu internetowego prawa i obowiązki związane z zakupami w sieci.

Strona internetowa www.ezakupy.uokik.gov.pl stanowi odpowiedź na pojawiające się coraz częściej problemy z zawieraniem tego rodzaju transakcji. Znajduje się na niej obszerny zbiór najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi, wzory przydatnych pism, najważniejsze akty prawne oraz przykłady klauzul niedozwolonych. Ponadto konsumenci mogą skorzystać z wyszukiwarki instytucji udzielających pomocy prawnej konsumentom oraz zapoznać się z publikowanymi przez Urząd raportami i publikacjami poświęconymi tej tematyce.

czytaj dalej
Opublikował/a:
Mirosław Włodarczyk
Dodano: Środa
22 stycznia 2014

Jak złożyć reklamację usługi telekomunikacyjnej?

Prezentujemy najnowszy film edukacyjny przygotowany przez Centrum Informacji Konsumenckiej UKE. Przybliżamy w nim m.in. zasady zgłaszania reklamacji oraz uprawnienia konsumentów usług telekomunikacyjnych.

W przypadku wystąpienia problemów z realizacją połączeń telefonicznych, transmisją danych lub dostępem do Internetu:
1. Skontaktuj się z operatorem świadczącym daną usługę i przedstaw mu problem.

W większości przypadków problem udaję się rozwiązać na tym etapie.

2. Jeśli problem nie zostanie rozwiązany zgłoś reklamację u operatora.

czytaj dalej
Opublikował/a:
Mirosław Włodarczyk
Dodano: Czwartek
14 listopada 2013

UKE ostrzega - Jak rozpoznać kosztownego SMS-a

Każdy z nas nie raz bywa zachęcany, aby za pomocą SMS-a oddać głos w konkursie lub spróbować szczęścia w loterii SMS-owej. Przed decyzją o udziale warto wiedzieć jak dużo może nas kosztować wysłanie tego rodzaju wiadomości tekstowej.
Oddając głos w konkursie lub biorąc udział w loterii wysyłamy SMS-a na numer specjalny, jest to SMS o podwyższonej opłacie - tzw. SMS Premium Rate.
W przypadku tego typu SMS-ów, usługodawcą jest najczęściej firma organizująca konkurs, lub świadcząca daną usługę w Internecie, a operator jedynie realizuje inicjowane przez użytkownika połączenie. Niestety nie każdy usługodawca informuje o kosztach SMS-ów.

Jak chronić się przed wysokim rachunkiem?
Aby uchronić się przed wysokimi rachunkami warto poznać prosty sposób na sprawdzenie wysokości opłaty za wysłanie wiadomości tekstowej. W tym celu wystarczy umiejętność poprawnego odczytania danych zawartych w numerze SMS, na który zamierzamy wysłać wiadomość.

czytaj dalej
Opublikował/a:
Mirosław Włodarczyk
Dodano: Poniedziałek
21 października 2013

Akcja "WEŹ PARAGON"

Naczelnik Urzędu Skarbowego w Lublińcu informuje mieszkańców Powiatu, że - podobnie jak w całym kraju - na naszym terenie w okresie wakacji letnich prowadzona jest akcja "WEŹ PARAGON". Podstawowym założeniem akcji jest kontrola wywiązywania się przedsiębiorców z obowiązków ewidencjonowania sprzedaży na kasach rejestrujących i wydawania paragonów, mająca na celu wsparcie przedsiębiorców, prowadzących rzetelnie legalną działalność gospodarczą, którzy borykają się z problemem szarej strefy. Jednocześnie, w związku z prowadzoną akcją "Weź paragon" w siedzibie tut. Organu tj. w Lublińcu przy ulicy Paderewskiego 7b (sala konferencyjna) odbędzie się spotkanie informacyjno-edukacyjne, na które serdecznie zapraszamy. Termin spotkania: 16 lipca 2013 roku (wtorek) godzina 12:00.

czytaj dalej
Opublikował/a:
Mirosław Włodarczyk
Dodano: Wtorek
9 lipca 2013

Nie daj się nabrać. Sprawdź, zanim podpiszesz

W poniedziałek, 26 listopada startuje kampania społeczna "Nie daj się nabrać. Sprawdź, zanim podpiszesz". Celem akcji jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na ryzyka związane z zawieraniem umów finansowych, w tym przede wszystkim z zaciąganiem wysoko oprocentowanych krótkoterminowych pożyczek, tzw. "chwilówek", oraz z korzystaniem z usług finansowych, które nie podlegają szczególnemu nadzorowi państwa.

czytaj dalej
Opublikował/a:
Mirosław Włodarczyk
Dodano: Piątek
30 listopada 2012
Facebook Powiat Lubliniecki OfficialRozkład jazdy na terenie powiatu lublinieckiegoDziałki na sprzedażInternetowa rezerwacja kolejki do Wydziału KomunikacjiZnajdź wydziałBiuletyn Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w LublińcuPowiatowe Centrum Usług SpołecznychMapa - Portal Powiatu LublinieckiegoPomoc w walce z koronawirusemE-urząd SEKAPPowiatowe Centrum Zarządzania KryzysowegoNieodpłatna pomoc prawnaOgłoszeniach o rzeczach znalezionychJakość powietrzaTransmisje z sesji Rady Powiatu w LublińcuPunkt informacyjno konsultacyjny dot. stanu prawnego nieruchomościProgram regionalnyFundusze zewnętrzneKlauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych

POLECANE LINKI:

  • Związek Powiatów Polskich
  • Ośrodek Kultury i Edukacji Regionalnej U Myrcika
  • Jednostka Wojskowa Komandosów
  • Zespół Pieśni i Tańca Śląsk
  • Muzeum Paleonto-logiczne w Lisowicach
  • Dobry klimat dla Powiatów
  • Narodowe Siły Rezerwowe
  • Bezpieczne ferie
  • Powiatowy Rzecznik Konsumenta radzi: Pożyczki nie daj się nabrać
  • Powiatowy Rzecznik Konsumenta radzi: Poradnik UKE
e-mail: sekretariat@lubliniec.starostwo.gov.pl
strona: www.lubliniec.starostwo.gov.pl
telefon: (34) 351 05 00, faks: (34) 351 05 11
STAROSTWO POWIATOWE W LUBLIŃCU
ul. Paderewskiego 7, 42-700 Lubliniec
woj. śląskie, NIP: 575-16-47-348